Long time, no see

Jeg er tilbake fra det store utland! Det har jeg forsåvidt vært en god stund, men jeg måtte rett på skolen og i jobb. Jeg trengte derfor litt tid til å akklimatisere meg før jeg tok bloggen fatt.

Hallo, hallo! Jeg håper dere har merket mitt fravær, jeg har iallfall merket deres. Det ble lite blogging på turen. Det var rett og slett ikke nok tid.

Til tross for at dette er en biologiblogg, har jeg veldig lyst til å dele noen feriebilder med dere. Asia er et veldig spennende kontinent. Jeg fikk se fire land, og alle var ganske forskjellige. Det var selvfølgelig en del likhetstrekk også, men det må jo bare forventes når det er naboland. Jeg besøkte Thailand, Kambodsja, Vietnam og Laos (i den rekkefølgen). Vi fikk dessverre ikke sett så mye av Thailand da det kun var start/slutt-sted. Det vi fikk sett var Bangkok og Chiang Mai, nord i Thailand. Kunne tenkt meg å dra tilbake for litt jungel og regnskog, har lest at de har veldig mange fuglearter der nede.

 Angkor Wat, Siem Reap, Kambodsja (over og under). 

 Buddha Park, Vientiane, Laos (over)

Vang Vieng, Laos (over og under). 



Bangkok, Thailand (over)


Ha Long Bay, Vietnam (over og under) 



Av de fire landa må jeg si at jeg trivdes absolutt best i Laos. Vi fikk mange flotte naturopplevelser med kanopadling, grotte-tubing og til og med en liten fjelltur. Det var fantastisk vakkert der, og jeg nøt hvert eneste sekund. De andre landa hadde selvfølgelig masse flott å by på de og, men turen var lagt til de store byene og jeg er ikke et by-menneske. Men hvis jeg skal trekke frem noe så var Ha Long Bay i Vietnam helt fantastisk, og det er en grunn til at Angkor Wat og templene rundt trekker så mange turister som de gjør. Jeg likte særlig godt tempelet Ta Prohm (også kjent som Tomb Raider-tempelet). Utrolig stilig å se hvordan naturen tar tilbake det som er sitt. Dessverre bar tempelet store preg av turisme, og var ikke like magisk som på bilder. Som dere ser fra bildene så hadde vi ikke heller så fint vær alltid. Ha Long Bay var veldig overskyet da vi var der, så bildene ble litt grå og triste. Anbefales allikevel på det sterkeste.

Det ble en kort orientering, kommer nok med noen flere innlegg om turen fremover. Men nå er vi iallfall i gang igjen!
Vi snakkes,
Ingrid 

Kommentarer

Populære innlegg