Earth Hour

Hei, alle! Håper dere har hatt en fin helg så langt. I går kveld var det Earth Hour som mange av dere helt sikkert har fått med dere. Jeg skrev også en liten påminnelse på biologspires facebookside slik at flest mulig fikk vært med. Jeg er en kjempefan av Earth Hour og det den står for. Har hørt og fått en del kommentarer om at "det utgjør ingen forskjell å skru av lyset i kun én time", men det er jo heller ikke poenget. World Wildlife Found (WWF) som startet dette, allerede tilbake i 2007, vil bruke denne timen til å spre engasjement og opplysning om klimaet vårt - og de faretruende signalene det viser.

Denne timen uten lys er en symbolsk handling gjort av mennesker over hele verden som viser at vi bryr oss og vil være med på å gjøre en forskjell. Jeg syns det er helt fantastisk den responsen WWF har fått - og fortsetter å få, på denne handlingen, og jeg er gleder meg hvert år til å delta selv. Land over hele verden bidrar med å slukke lys i monumenter og turistattraksjoner, og husstander bidrar til å mørklegge hele nabolag. Håpet om en bedre og grønnere fremtid er der, og jeg ser frem til å jobbe med dere alle for å kunne gå den i møte. Frem til da får vi slukke lysene, tenne telysa, pante flasker og gjøre det vi kan som individer for å få (og gi!!) en bedre fremtid.




Noen bilder fra hvordan Earth Hour så ut hjemme hos meg. Ikke så veldig givende bilder kanskje, men de får sånn halvveis frem stemninga. Jeg og samboeren brukte timen på sang-leker, ordspill samt strikking (sistnevnte var vel egentlig bare meg). Earth Hour er i mine øyne ikke bare et bra engasjement, men også en flott anledning til å få prata, spilt spill eller gjøre andre ting man kanskje ellers glemmer å gjøre i en skjermfylt og stressende hverdag.

Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere gjorde under Earth Hour i går? Legg gjerne igjen en kommentar med hva slags aktiviteter dere fylte timen med.

Ha en fortsatt god søndag!
Vi snakkes,
Ingrid



Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg